Forum naszego Plemienia
Moderator
Witam wszystkich, którzy chcą przeczytać mój poradnik.
Na początek jednostki (do czego służą):
(Wszystkie podane przykłady przeliczyłem w symulatorze i uwzględniłem surowce jakie musiałybyć wydane na jednostki i miejsca w zagrodzie)
Pidestał
-rycerz: Jest to jednostka symboliczna. Potrzebna jest najbardziej na początku bo jest tania, a dosyć dużo bierze łupów. Można go mieć tylko jednego w wiosce.
Koszary:
-pikinier: Jednostka do obrony. Jest bardzo dobra do niszczenia wrogiej kawalerii. Najlepsza jednostka do niszczenia pikinierów - topornik
-micznik: Jednostka do obrony. Jest bardzo dobra do niszczenia wrogich toporników. Najlepsza jednostka do niszczenia mieczników - kawalerii
-topornik: Jednostka do ataku. Jest bardzo dobra do niszczenia wrogich pikinierów. Najlepsza jednostka do niszczenia toporników - miecznicy
-łucznicy: Jednostka do obrony. Jest bardzo dobra do niszczenia wrogiej kawalerii i piechoty ale ma beznadziejny pancerz. Najlepsza jednostka do niszczenia łuczników - konni łucznicy.
Stajnia:
-zwiadowcy: Jednostka za pomocą, której można zobaczyć jaką armie i budynki ma wróg. Najlepsza jednostka do niszczenia zwiadowców - zwiadowcy
-lekka kawaleria: Jednostka do ataku. Jest bardzo dobra do niszczenia wrogich mieczników. Najlepsza jednostka do niszczenia lekkiej kawalerii - pikinierzy
-konni łucznicy: Jednostka do ataku. Jest bardzo dobra do niszczenia wrogich łuczników. Najlepsza jednostka do niszczenia konnych łuczników - miecznicy
-ciężka kawaleria: Jednostka obronna. Nie jest na nikogo wrażliwa, a nie posiada żadnch wrogów.
Warsztat
-tarany: Jednostka do ataku. Jest bardzo dobra do niszczenia wrogich murów. Najlepsza jednostka do niszczenia taranów - wszyscy oprócz łuczników i łuczników na koniach.
-katapulty: Jednostka do ataku. Jest bardzo dobra do niszczenia wrogich budynków. Najlepsza jednostka do niszczenia katapult - wszyscy oprócz łuczników i łuczników na koniach.
Pałac
-szlachcic: Jednostka do ataku. Zapomocą szlachty można przejmować wioski. Polega to na tym, że atakujemy wioskę i za każdym atakiem poparcie w tej wiosce spada(Od 10% do 30%). Na początku wioska ma 100% poparcia. Kiedy poparcie spadnie poniżej 0% będziesz mógł się cieszyć nową wioską. Jest to bardzo cenna jednostka więc proponuje najpierw zniszczyć cała armię wroga, a potem dopiero wziąść się za przejmowanie.
Niedługo napisze poradnik dotyczący budynków i dobrego startu.
Offline
Czytać regulamin!
Oczywiście mam nadzieję, że dopiszesz kolejne części. IMO póki co, poradnik dobry. Jest parę błędów, które musisz poprawić. A i widzę, że tytuł jest troszke koślawy. Zaraz napiszę regulamin (powinien zrobić go ktoś inny ;) ) a ty go przeczytasz i poprawisz niezgodności w swoim poradniku.
Tak jak już napisałem, poradnik bardzo dobry ;)
@edit
w jednym miejscu piszesz, że zawiadowców da się rozwalić tylko zawiadowcami, w innym, że najlepiej rozwalać ich pikinierami. Zastanów się(mi się wydaje, żę to pierwsze)
a po drugie ciężkiej kawalerii można używaćteż do ataku, jest niezastąpiona, ale ma to jedną wadę, o której mi kiedyś mówiłeś... warto o tym wspomnieć
@down
No i o to mi chodziło, żębyć dopisał właśnie o tych surowcach :) Może komuś się przyda
Offline
Moderator
Dzięki poprawie. A co do ciężkiej się nie zgadzam. W przeliczeniu w symulatorze może ciężkiej się mniej traci ale w przeliczeniu na surowce i miejsca w zagrodzie różnica jest widoczna. Jak juz to można ją z szlachtą wysłać.
Offline
bardzo ciekawy i przydatny poradnik ale prosił bym również o abyś napisał coś o łuczniku na koniu oraz poprawił to:
"łucznicy: Jednostka do obrony. Jest bardzo dobra do niszczenia wrogiej kawalerii i piechoty zato beznadziejna w obronie. Najlepsza jednostka do niszczenia łuczników - konni łucznicy."
Offline